lauantai 29. kesäkuuta 2013

Lippulappusii

Mun kotona pyörii aina tuhat tälläistä lappusta, missä on joku tärkeä ohje tai juttu mitä pitää kokeilla sitten joskus.


Just tälläsiä kiireessä rustattuja, suttuisia papereita, joista ei oikein edes tiedä mitä ne tarkoittaa tai mistä niiden pitäis muistuttaa. Kyseinen lippulappu on roikkunut keittiönkaapin ovessa ties kuinka ja kauan. Välillä oon miettinyt, pitäiskö se heittää pois, mutta sitten oon taas lukenut sen reseptin ja säästänyt sen. Nyt, kun kesällä oon urakoinut talvella kertyneitä puuhia pois, sain viimein kokeiltua tätäkin reseptiä. 

Ja kyllä kannatti säästää lappu! Siitä esiin kuoriutunut kesäkurpitsavuohenjuustopaistos oli meinaan kesäherkku vailla vertaa. Kahden pehmeän luonteen liitossa ja uunin pehmeässä lämmössä kumpikin korostaa toistaan ja tuo ne paremmat puolet esiin. Kesäkurpista on astetta vähemmän vetinen, vuohenjuusto huíukan vähemmän suolainen kuin yleensä. Tänne muuten päätyi mun itsetehdyt pestotkin. Väliin siveltynä se kruunaa makukokonaisuuden tuoden siihen vähän asennettä, muttei liikaa. Harmoniaa, tasapainoa, mmm herkullista. 


Kesäkurpitsavuohenjuustopaistos

1 kesäkurpitsa
200 g vuohenjuustoa
2-4 rkl pestoa
ripaus mustapippuria
(päälle parmesaania)

Viipaloi pesty kesäkurpitsa sekä vuohenjuusto. 
Voitele kesäkurpitsojen leikkauspinnat kevyesti pestolla ja asettele ne juustosiivujen kanssa lomittain pieneen  leivinpaperilla vuorattuun uunivuokaan. 
Ripottele päälle mustapippuri ja mahdollinen parmesaani. Paista 225 asteessa 25 minuuttia. Nauti lämpimänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti