maanantai 17. maaliskuuta 2014

Älä hiljene

Pakkasesta huolimatta olen huidellut ulkona kevättakissa. Ja hyvin olen tarjennut. Aina kotiinpalatessa räystäät vuotavat ja sisäpihalla kuulostaa ihan sateelta. Mutta se on kevät. 

Tiskit on tiskattu, kandi on kirjoitettu, esseet on palautettu, mustikkapiirakka leivottu. Eilen olin brunssilla ja lauantaina luin bussissä näytelmiä. Sillä hetkellä kun kanditiedosto lähti sähköpostissa maailmalle tapahtui jotain kummaa - minulle tuli aikaa. Aikaa lakata kynnet, aikaa lukea lehtiä ja katsella kadulle. Aikaa käydä keskustassa ja nukkua pitkään. Aikaa vain istua sohvalla ja olla

Seinien läpi kuuluu naapurien äänet. Tänään se ei haittaa - jostain kaikuu ihana ihana ihana jazz ja minä haaveilen kesästä. Vaimea saksofoni ja auringonsäteet niskassa. Tykkään. 


Huomenna ajattelin pestä ikkunat. Ihana ihana  ihana kevät. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti